Uitdaging

Hoe maak je van een retailer een online speler van formaat?
Dat Baby Plus bij ons klant werd, was vooral een babyspeciaalzaak met fysieke winkels in Hoorn en Haarlem. De webshop was nog klein, maar de successen werden steeds groter. Baby Plus wist zich langzaam online succesvol te manifesteren, maar het succes moest en kon groter. Maar hoe? De hoofdvraag bij Baby Plus was dan ook helder: hoe zetten we online marketing het beste in om maximale groei te realiseren?

Oplossing

Google Shopping op Champions League niveau
De eerste resultaten boekten we al snel met een goede Google Shopping campagne. Maar de lage marges, retouren en vooral moordende concurrentie maakte dat goed niet goed genoeg was. Champions leagueniveau werd er van ons verwacht. Daarom hebben we, door de jaren heen, veel stappen gemaakt om het succes steeds groter te maken: 

  • Feedoptimalisatie en automatisering met Channable
  • Transitie van omzetgedreven naar resultaatgedreven campagnes (inclusief meetbaarheid, wat we in het vak “POAS” noemen: Profit on Ad Spend) 
  • A/B testing en Converion Rate Optimization om conversieratio’s te maximaliseren. 

Naast groei en professionalisering in marketing, werd ook van het management steeds scherpere keuzes verwacht (en gegeven). Assortimentsbeslissingne, merken, marges, inkoopvoorwaarden: alles voor meer online succes. 

Case BabyPlus

Resultaat

Resultaat: elk jaar halen we weer onze targets en zo groeien we naar een noemenswaardige positie binnen de babyspeciaalzaken
Alleen afgelopen jaar al behaalden we de volgende indrukwekkende cijfers: 

  • 17%

    lagere advertentiekosten aan Google

  • 19%

    hogere omzet

  • 17%

    stijging van marge

  • 11%

    hogere omzet per verkoop