Uitdaging

Fit4lady is een innovatieve sportclub met hyperfocus: kracht- en conditietraining voor vrouwen. Aan het roer van elke club staat een gedreven franchisenemer, waardoor Fit4lady zelf veel kennis in huis heeft over thema’s als afvallen, bewegen en gezondheid. Hoe halen we, met al deze kennis en kwaliteiten, de beste commerciele talenten uit de franchisenemers naar boven? Zonder concessies te doen aan kwaliteit, maar met meer traffic en proeflessen tot gevolg? Dat is een vraag waar Conversie Partners graag bij helpt.

Voorbeeld van een online marketing samenwerking met Fit4Lady

Oplossing

We starten altijd met een plan. Uit de strategische keuzes ontstond een plan dat inzet op de kwaliteiten van de lokale ondernemers. De ondernemers werden verantwoordelijk voor het ontwikkelen van hun content. Blogs, nieuwsbrieven en social media: alle content werd gevoed vanuit de kennis van de franchisenemers. Maar dat is natuurlijk niet genoeg: de content moet vindbaar zijn en aanspreken, zodat we ook meer traffic en proeflessen genereren. Die verantwoordelijkheid ligt dan ook bij Conversie Partners.

Zo onstond een fantastische samenwerking: Fit4lady bepaalt de inhoud, wij bepalen de vorm. Dit betekent dat wij een contentplanning maken en wij sturen het contentteam van Fit4lady aan. Vervolgens zorgt het contentteam van Fit4lady zelf voor de inhoud van de blogberichten, social updates en e-mails. Wij redigeren vervolgens en plaatsen de berichten online, op een manier waar Google van smult én op een manier waar bezoekers op aangaan. Zo werken we samen aan goede content en genereren we meer traffic en proeflessen dan ooit.

Resultaat

Het resultaat van onze aanpak is een krachtige samenwerking, waarbij Fit4Lady zelf doet wat ze kan, mét professionele ondersteuning van Conversie Partners. Deze samenwerking leidt tot indrukwekkende resultaten:

  • 30% meer websitebezoekers.
  • 159% groei van verkeer uit de niet-betaalde resultaten van Google.
  • 91% meer behaalde doelen (bijna een verdubbeling van het aantal leads).
  • 40% groei in proeflesaanvragen.

In de praktijk betekent dit bijna vijf keer zo veel proeflesaanvragen sinds de start van de samenwerking!