Online Marketing Bureau

Hoe vind jij het beste online marketing bureau? Een Internet Bureau waarmee je snel & prettig kunt samenwerken? En waaruit resultaten komen? We willen graag jouw online marketing bureau zijn. Maar alleen als jij bewust voor ons kiest.

Lees onderstaande informatie eens door. Wellicht kies je daarna voor ons. Bewust. Zodat we samen aan jouw succes kunnen bouwen!

Binnen één dag resultaat.
Binnen één week een heldere rapportage.

100% transparantie. Niet alleen
cijfers rapporteren, maar juist duidelijk advies.

4,9 van 5 (10 Facebook-reviews)
4,9 van 5 (14 Google-reviews)

Te veel voor nu? 

Download de informatie van deze pagina in een overzichtelijk eBook!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat doet een online marketing bureau

Ja. Goede vraag. Dat is hetzelfde als: wat doet een restaurant? Bij de MacDonalds heb je een hele andere verwachting dan bij sterrenrestaurant De Librije. Toch zijn het beide restaurants.

Enkele diensten die diverse bureaus aanbieden:

Diensten die Conversie Partners wel aanbiedt

  • Online marketing strategie
  • Zoekmachine marketing
    • SEO
    • Google Ads
  • Inbound marketing en content marketing
  • Social media marketing
  • E-mail marketing
  • Analytics en conversie-optimalisatie
  • Webdevelopment

Diensten die Conversie Partners niet doet

  • Affiliate marketing
  • Community building / social media
  • Branding en merkbeleving
  • Externe shops en platformen

Welke specialisaties hebben marketingbureaus?

Je kunt een online marketingbureau grofweg inschalen in een paar specialisaties:

Full service online marketing bureaus

Een bureau dat alles voor je doet. Van strategische marketing communicatie en merkbeleving tot techniek en campagnemanagement. Eigenlijk vind je er hiervan vrij weinig in Nederland, hoewel veel bureaus zich wel zo noemen. In de oorsprong zijn deze bureaus vaak ontstaan vanuit één specialisatie, en zo uitgegroeid tot wat zij “full service” noemen. Maar in de kern zijn deze bureaus nog steeds goed in één ding. Ze doen de rest er gewoon bij.

Er zijn natuurlijk wel grotere, full service clubs. Dan heb je het meer over de bureaus die werken aan corporate accounts. Met dito plannen en tarieven. Je hebt het dan over partjien als Fabrique, Mirabeau en Digitas (het voormalige LostBoys).

Kom je bij een club dat zich full service noemt, probeer dan verder te graven. WAar is deze club écht goed in? Dat is een must om te achterhalen!

Specialistische online marketing bureaus

Naast full service heb je specialisaties. Er zijn te veel specialisaties om op te noemen. Enkele kunnen zijn:

  • B2B online marketing bureau
    Er zijn enkele marketing bureus die zich richten op Business to Business. Vaak met als doel: leads genereren voor klanten. Een bijzonder goede specialisatie. Whatfr online marketing is hier een goed voorbeeld van. Zij richten zich voornamelijk op de inzet van LinkedIn. Conversie Partners heeft ook specialisaten op dit gebied in huis, en wij zijn meer op brede schaal inzetbaar, maar natuurlijk niet full service. Wij richten ons op social ads, google ads, CRM-vraagstukken en websites.
  • Internetmarketing voor E-commerce en webshops
    Andere bureaus richten zich meer op webshops. Geen focus op leads, maar op omzet. ISM e-company is een bureau dat zich van origine bezighoudt met ecommerce. Een andere gespecialiseerde club is Evoworks. Conversie Partners ziet webshops tot 2 miljoen omzet ook als zijn core business. Wij richten ons op het MKB, ongeact de branche.
    • Marketingbureaus gericht op het MKB
      Op het MKB zijn veel online marketing bureaus gericht. Van kleine, zelfstandige ondernemers tot bureaus tot 50 man in dienst. Over het algemeen zie je daar twee categorieën:
    • Bureaus met managementlagen: eigenlijk is dit bedrijf te vergelijken met full service marketingbureaus. Veelal praat je niet met de ondernemer, die is bezig met het besturen van zijn bedrijf. Je spreekt vaak een accountmanager. Vaakgehoorde klacht is dat deze heel junior is (geen gesprekspartner), dat je heel vaak een andere accountmanager krijgt of dat de accountmanager alleen maar wilt verkopen. Bedrijven waar je aan kunt denken zijn Abovo en Bluedesk.

      Jouw samenwerking kan helemaal goedkomen, maar probeer er vooraf achter te komen hoe lang jouw accountmanager al bij de onderneming in dienst is. En wat zijn drijfveren zijn. Daarnaast moet je jezelf afvragen of jij voor dit bureau belangrijk bent. Zo niet, dan kan je wellicht gaan zoeken naar een kleiner bureau. Als je wel belangrijk bent: dan zou dit een goede match kunnen zijn voor jouw bureau.
  • Bureaus zonder managementlagen: hier spreek je vaak nog wel met de ondernemer zelf. Een gesprekspartner op niveau vind je bij hem, vaak worden de middelen door andere personen uitgevoerd. Maar de ondernemer bepaalt, samen met jou, de strategie. Dit is waar Conversie Partners zich bevindt, net als vele andere bedrijven. Ben je op zoek naar een bureau als dezek (welk voor de MKB-er vaak het allerbeste is), ga dan op zoek naar de specialisatie en bewijzen hiervoor (zoals eerder behaalde resultaten) die voor jouw belangrijk zijn.

    Zoals gezegd: kleine bureaus die full service zijn, bestaan niet. Vrijwel elk klein bureau vind zijn oorsprong in één dienst. Zo zijn wij échte sales en marketingjongens. Wij doen alles voor meer leads en meer omzet. Techniek besteden wij nog altijd uit aan een partner in ons netwerk (ook een klein bureau, maar dan in oorsprong een techneutenclub). Dus zoek jij echte marketeers? En sales-gedreven mensen? Dan moet je bij Conversie Partners zijn. Maar ben op zoek naar een technische oplossing? Of juist een héél creatief burau? Zoek dan nog maar even verder!
  • Gespecialiseerde bureaus. Naast bovenstaande voorbeelden zijn er nog bureaus die branche-keuzes maken. Horeca of bouw bijvoorbeeld.

No-cure no-pay Agency

Een klasse apart zijn de no-cure no-pay bureaus. Veelal zijn dit lead-bureaus, die je afrekent op het resultaat (aantal leads). Dit zijn vaak niet onze vrienden, het zijn nogal cowboys. Waarom? Omdat zij alles doen om leads te genereren en niet om kwaliteit te denken. Daarnaast zullen zij alleen middelen inzetten die leiden tot de gewenste leads, maar niet met jou meedenken om op een andere manier (via de customer journey mapping bijvoorbeeld) leads te genereren.

Ben jij op zoek naar een No-cure No-pay bureau? Ga dan verder met zoeken, Conversie Partners kan je niet helpen. Wellicht dat Leadhouse of SocialBlue je kan helpen.

Check je eigen bureau

Besteed je al Ads of andere middelen uit? Dan zijn dit signalen dat je bij een club zit die niet bij jouw past:

  1. Er zijn geen duidelijke doelstellingen afgesproken;
  2. Je hebt geen exacte inzicht in kosten en resultaten.
  3. Je hoort 1 keer per jaar (of minder) iets van hen;
  4. Je bureau is geen Google Certified Partner;
  5. Jouw campagnes of Analytics-profiel staan niet op jouw account (maar op dat van je bureau);
  6. Je bureau rapporteert veel, maar geeft nooit een toelichting.

Lees dit blogartikel eens om zelf je bureau te kunnen checken.

Wat is het beste online marketing bureau

Ja. Dat is hetzelfde als de vraag “wat is een goede auto”. Dat hangt nogal af van je behoeften. Enige vragen die je kunnen helpen bij het bepalen van het beste online marketing bureau:

  • Ben ik een MKB’er? Zo ja, ga dan niet voor een bureau met meer dan 50 man in dienst. Je bent wellicht te klein om belangrijk te zijn. Je wordt opgescheept met Junior medewerkers en weinig kwaliteit.
  • Ben ik op zoek naar een specialisatie:
    • Een extreem technische oplossing? Zoals een koppeling met externe software of maatwerk software? Ga dan niet voor een bureau met een marketingachtergrond.
    • Een extreem creatief concept? Ga dan op zoek naar een bureau dat zijn oorsprong vindt in de reclamebranche. Of misschien zelfs een old-fashioned reclamebureau. Veel ondernemers hechten veel waarde aan concept monitoring, branding en huisstijl management, maar dit moet je niet overschatten.
    • Keihard leads of omzet: dan moet je op zoek naar een data based online marketing bureau. Zoals Conversie Partners!

Oh ja, dan nog wat anders… er zijn veel onderzoeken, awards en lijsten die online marketing bureaus ranken. Wees hier wat voorzichtig mee: vaak staan bureaus hoog waarvan medewerker of partner onderdeel is van de organisatie. Een soort moderne zelfbevlekking dus.

Wat zijn de kosten van een online marketing bureau?

Ook zo’n lastige. Wat kost een auto? Of een gemiddelde maaltijd bij een restaurant?

MOZ, een marketing software leverancier, heeft hier onderzoek naar gedaan. Hieruit blijkt:

  • Uurtarieven: gemiddeld tussen de €76 en €200
  • Vaste projecten worden aangenomen tussen de €1.000 en €7.500
  • Maandtarieven liggen tussen de €250 en €2500

Conversie Partners scoort met €100 uurtarief en gemiddelde maandabonnementen van rond de €800 gemiddeld.

Het is echter slimmer om niet te kijken naar de kosten, maar naar de opbrengsten. We hebben in het verleden campagnes overgenomen van bureaus met een uurtarief van €35, maar ook met een uurtarief van €160. In beide situaties hebben we meer dan ééns een ROI-verbetering van 300% gerealiseerd. Je kunt je dus beter focussen op de groei. Duidelijke targets afspreken is dus een must!

Hoe selecteer ik een bureau dat bij mij past?

In grote lijnen kun je jouw nieuwe bureau selecteren op de volgende variabelen:

  • De essentie van jouw bureau: wat is het dat hun uniek maakt? Waar zijn ze echt goed in? Wij geloven dat elk bureau in maximaal één ding kan uitblinken. Vind uit wat dit is, en of dit bij jouw wens past.
  • Cases en referenties: vraag om cases en referenties van vergelijkbare klanten. Dit zorgt er voor dat je zeker weet dat dit bueau je verder kan helpen.
  • Inhoud van de samenwerking: spreek doelstellingen en evaluatiemomenten af. Alles, maar dan ook alles, is meetbaar in een online wereld. Jij wilt inzicht in die statistieken, actiepunten die je daarop kunt nemen en op basis van statistieken de samenwerking met jouw bureau evalueren.
  • Gevoel bij de samenwerking: is het gevoel bij de mensen achter het bureau goed? Met de sales-medewerker die je nu spreekt, maar vooral met de operationele mensen waarmee je straks te maken krijgt?

Meer informatie over het selecteren van je bureau vind je hier.

Online marketing bureau vacature

Veel vacatures staan op Indeed, vind je via zoekmachines. Conversie Partners heeft op dit moment drie vacatures

Je kunt ook conversiepartners.nl/vacatures/ in de gaten houden. Daar publiceren we regelmatig nieuwe vacatures.

Kennis over online marketing?

Wil je meer weten over online marketing? Lees dan onderstaande blogs, workshops en whitepapers eens door:

Succes met Google Ads campagnes - 51 Eenvoudige tips die je vandaag nog toepast

DOWNLOAD EBOOK

De Basis van Marketing Automation - Marketing verandert

DOWNLOAD EBOOK

Succes met je Landingspagina - 77 Tips die je vandaag nog toepast!

DOWNLOAD EBOOK

Succes met je Webshop - Tips over meer klanten, omzet en winst!

DOWNLOAD EBOOK

Succes met Grants?! - Hoe zet je dit succesvol in voor jouw account

DOWNLOAD EBOOK

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Grants al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw webshop al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw landingspagina al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw Marketing Automation al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Reserveer een plek

    Leuk dat je je wilt aanmelden voor
    Online marketing bureau

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Doe de QuickScan!

    Haal jij alles al uit jouw online marketing?

    Ontdek het direct!



WhatsApp Logo